Vyhazování

2. července 2015 v 13:18 | med-student |  1. ročník
Velmi kontroverzním tématem je vyhazování v prvních ročnících studia na téhle škole. Vzhledem k tomu, že jsem byl několikrát požádán o mé vyjádření (ať už emailem, komentářem) - tak se po hotové zkoušce z anatomie i histologie mohu adekvátně zmínit o něčem tak diskutabilním.

V první řadě - NIKDO NIKOHO NEVYHODÍ, KDYŽ SE BUDETE POCTIVĚ UČIT ! Velice módní záležitostí od studentů z jiných lékařských fakult je šíření jakýchsi prapodivných řečí, že na 1. lf dostane od děkanátu stop 250 lidí, někdo si dokonce troufá tvrdit, že i víc jak polovina nabraných studentů. Mě tyhle řeči v podstatě pohoršují, protože já se k ostatním fakultám (2. lf, 3. lf, LFP LF HK, lék. fakulty ostatních univerzit) NEVYJADŘUJI (jak jste si mohli všimnout). Z jednoho prostého důvodu - na těch školách jsem nestudoval, nezkusil jsem si tam nic na vlastní kůži, takže mi taky NEPŘÍSLUŠÍ se k jejich institucím vyjadřovat. To je myslím slušnost a je to naprosto normální věc.

Jak to tedy je. Na všeobecné lékařství přijmou 700 lidí. Zápíše se cca. 500. V prvním ročníku spolu všichni koexistují v rámci kroužků po cca 20 lidí . Samozřejmě, že do druhého ročníku těch 500 lidí nepůjde, ale rozhodně né kvůli tomu, že by někdo byl odstraněn neprávem. Někdo odejde z vlastní vůle, protože je to náročné. Někdo se snaží, ale je vidět, že na to nemá, takže některé zkoušky jsou pro takové lidi fatální. Někdo na to kašle. A samozřejmě, že pokud na to někdo vyloženě nemá a pokud na to někdo kašle, tak u nás na fakultě tohle neprochází, čili dál půjde ten, který umí ! A to je právě to, co je motivující. První ročník je u nás přísný. V minulých letech hodně lidí pohořelo na fyziologii, takže když někoho "vyhazovali", tak ve druhém ročníku. Ale má to svůj důvod. V minulých letech byla zkoušla z histologie jen písemná a navíc - byla to jen obecná histologie a obecná embryologie. Náš ročník měl tuto zkoušku sice v letním semestru, ale z obecné histologie + specky a obecné embryologie - a hlavně písemně, ÚSTNĚ + prakticky !. Speciální embryologie se zkouší spolu s anatomií. Takže jsme to měli o něco náročnější, ale pro mnohé ten determinant (mám na to, nemám na to) přišel už teď a né až v druháku.

To je myslím vše, co bych k tomu měl říct. Chtěl bych tím hlavně vyvrátit bludy o tom, jak se vyhazuje, apod. Opravdu to není neprávem a sami zjistíte, že někteří si svým přístupem o ten vyhazov říkají. A tihle lidé se potom přidávají k ostatním a šíří tyhle pomluvy dál. Vím o čem mluvím - sám jsem v tom teď ten rok byl. Mějte se hezky, užívejte prázdnin. Já si půjdu užívat chvilkovou doznívající euforii z úspěšné zkoušky z anatomie, o které taky napíšu článek. :)
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 anonym anonym | 2. července 2015 v 13:19 | Reagovat

ty si ale rýchly, napísal som ti koment na túto otázku pred 10 min a už článok :D rýchly pán doktor :P

ďakujem.

2 Medička Medička | E-mail | Web | 2. července 2015 v 15:12 | Reagovat

Tak pěkně vítej mezi flákači co mají 3 měsíce volna :D pořádně si to užij! ;)

3 Med-student Med-student | E-mail | Web | 2. července 2015 v 17:05 | Reagovat

[1]: Jak jsem psal, nebyl si první, kdo chtěl takový článek. :D Tak to byl asi ten správný implus.

4 Med-student Med-student | E-mail | Web | 2. července 2015 v 17:06 | Reagovat

[2]: Taky užívej a těším se na tvoje další články. ,)

5 Medicus Cocoes Medicus Cocoes | E-mail | Web | 2. července 2015 v 17:20 | Reagovat

A z jakych skol vetsinou pochazi studenti, kteri to nezvladaji, prestoze se uci?

6 Med-student Med-student | E-mail | Web | 2. července 2015 v 17:37 | Reagovat

[5]: U nás jsou snad všichni z gymplu. Někoho to prostě nebavilo, někdo je tak trochu flákač a někdo prostě nebyl schopen se to naučit. Je to o člověku a o tom prokletém mozku. Co se týče typu školy, tak odkazuji na moje minulé vyjádření v předchozích článcích. Prostě si myslím, že to není uplně to nejdůležitější, ale gympl je pochopitelně výhodou.

7 DentistaCZ DentistaCZ | Web | 3. července 2015 v 22:43 | Reagovat

Cauvec, prvne moc gratuluji ke vsemu zvladnutemu, skvely vykon! Akorat si myslim, ze na takove obsahle predmety se proste nejde naucit poradne a kdyz mas smulu, prestoze si myslis ze to umis, tak to nedas.
Uzivej zaslouzene prazdniny! :)

8 Med-student Med-student | E-mail | Web | 4. července 2015 v 12:53 | Reagovat

[7]: Ahoj, děkuji a taky gratuluji ,). Máš pravdu... nikdy nelze umět všechno. U CNS to platí zvlášť. :D

9 Student z Olomouce Student z Olomouce | 5. července 2015 v 0:28 | Reagovat

Jeden z důvodů bude také ten, že přijímačky vychází z brožurek, které se stačí naučit nazpaměť a voilá, kdo to umí, tak se dostane. Proto bych u přijímaček na 1.lékařskou moc šancí neměl. Jenže pak přijde na řadu i trocha logického myšlení a to už moc lidí spolu s kvantem učení nezvládne. Největší problémem je ale psychika a vytrvalost. Medicína je samozřejmě i o inteligenci, ale vytrvalost a štěstí jsou přednější vlastnosti. Protože člověk může být někdy chytřejší sebevíc, ale když má smůlu, tak prostě vyletí. S článkem jinak souhlas. Pozdrav z Olomoucké medicíny. Super blog (y).

10 Med-student Med-student | E-mail | Web | 7. července 2015 v 15:28 | Reagovat

[9]: Ono všechno má svoje nevýhody. Jde o nějaký vyvážený poměr. Já hlavně nesouhlasím s přijímáním bez přijímacích zkoušek a s bonifikacemi, protože úroveň škol je značně odlišná. Do systematiky přijímaček nemám takový vhled... A souhlasím. Psychika a vytrvalost je ku prospěchu. Také zdravím. ,)

11 Bloncka Bloncka | Web | 8. července 2015 v 12:21 | Reagovat

Souhlasím s Med-studentem :) Nechci to zakřiknout, ale u nás na zubnim se nevyhazuje snad vůbec. Nevim, čim to je. Buď tim, že na nás už v přijímačkách byly kladeny vysoké nároky (mít 290/300 bodů a nebo samý jedničky po celou střední neni prča) a nebo tim, že jsme zkrátka dobří. A nebo to máme lehčí. :)))
Logika je jedna věc, ale naučit se 5000 otázek věc druhá. Když se někdo naučí tolik otázek, má určitou pravděpodobnost, že bude schopen se naučit i vrstvy oka :D Ale je dobře, že to změnili :)

12 anonym anonym | 9. července 2015 v 17:43 | Reagovat

ahoj, dnes jsem si četla Průvodce prváka :) fakulta se tam jeví jako moderní, jako fakulta ,,západního" typu. Podle toho, co jsem ale četla v některých Tvých článcích - mám na mysli docentku na histologii a embryologii - to tak nevypadá. Jak hodnotíš prvák, co se týče přístupu vyučujících? :) Trošku mne to děsí

13 Med-student Med-student | E-mail | Web | 9. července 2015 v 20:00 | Reagovat

[11]: Přesně tak. A teď ještě 5000 vynásobit počtem možných odpovědí. :D Ale je to prostě relativní. Změny jsou fajn, ale chtělo by to další. :)

14 Med-student Med-student | E-mail | Web | 9. července 2015 v 20:14 | Reagovat

[12]: No, víš... purkyňák je ústav docela jiného ražení. A ono jako nejde jen o známou doc. B., ale obecně o všechny docentky - i když já můžu mluvit hlavně za jednu. A jestli některou z nich schytáš na praktika, tak to fakt jednoduchý nebude. Dokážou být i docela dost ostrý, ale donutí tě učit a naučí. Ovšem kdo se nebude moc učit, tak tomu dokážou slušně znepříjemňovat život. Zní to strašně a někdy to i strašný bylo - ultrarychlý poznávačky preparátů, testy každou hodinu, zkoušení z probírané a probrané látky... Bylo to tvrdý, ale ukázalo se to jako docela výchovná záležitost. Mluvím raději obecně. O specifických věcech si můžeš přečíst
tady:
http://www.stefajir.cz/?q=histologie

http://lenjulenka.blog.cz/0812/1-rocnik-histologie

Takže teď jak ti odpovědět na tu otázku. Je to docela zapeklitý... Přístup vyučujících ve výsledku hodnotím kladně. Ano, na histologii občas došlo k zoufalství, ale to docela dobře vyrovnávalo slušné chování ústavu anatomického. Nicméně všechny pedagogické postupy byly ku prospěchu.

15 Med-student Med-student | E-mail | Web | 16. července 2015 v 20:44 | Reagovat

[12]: A ještě bych dodal, že na praktika můžeš mít i někoho z asistentů. A ti jsou obecně mnohem hodnější a chápavější (alespoň jsem to tak slyšel).

16 Glumík Glumík | 1. dubna 2016 v 21:25 | Reagovat

Ahoj, fajn blog, taky jsem chtěl za svých studií nějaký psát, ale nikdy jsem se k tomu nedostal, a zpětně už to dopisovat nešlo, přece jenom, po čase vzpomínky trochu vyblednou, nicméně doteď toho lituju, určitě by to bylo zábavné čtení, tak přeju, ať ti to vydrží!
Co se týče vyhazovů, máš jistě částečně pravdu...v prváku opravdu "prosejí" ty studenty, s řekněme laxnějším přístupem, a ty co na to jednoduše nemají, ať už stran inteligence, nebo pracovního nasazení a ochoty obětovat svůj čas. Potud bych neměl žádné námitky. Bylo by tedy ideální, kdyby toto síto bylo alespoň v určité míře i u přijímaček, aby se lidem, co na to nemají zcela evidentně, zbytečně nebral rok, potažmo dva možného studia na jiné škole. Chápu, že by to bylo pro školu o dost náročnější, na těch 700 lidí vymyslet adekvátnější přijímací zkoušky, a nevím jak by přesně nějaká lepší forma přijímaček měla vypadat...nicméně faktem je, že tyhle stupidní testy, které se namemoruje i cvičená opice, ty bohužel v tomhle směru žádnou funkci neplní. A rezultuje z nich řada zbytečně zklamaných lidí, kteří končí svojí pouť na 1.LF už po prváku, ne-li po prvním semestru. Na 2.LF kdysi mívali alespoň test + pohovor z lidí, co napsali dobře test. Také nic úžasného, ale alespoň něco.
Ale zpět k otázce vyhazovů v prváku. Za nás byl také systém Anatomie/Histola v létě, s Histolou jako hlavním masokombinátem, kde zkoušely všechny "legendy" Purkyňáku. A rozhodně my systém nepřišel nastavený tak, že se "prosejí" jen beznadějné případy. Kdepak, díky naprosté neobjektivitě zkoušejících, to více než co jiného připomínalo situaci na frontě za války. Buď měl člověk kliku a vyhnul se kulce v podobě šíleného zkoušejícího s blbou náladu (někteří ji měli blbou zřejmě furt), nebo tu kliku neměl, a byl nemilosrdně popraven. Vím o velké řadě do nebe volajících nespravedlností, které se za zkoušek (a to bohužel nejen na histole) odehrály, že dodnes mám takový lehce špatný pocit, že já jsem tím sítem, a nakonec celou medicínou prolezl, zatímco jiní co dřeli a uměli možná víc než já, měli prostě jen více smůly, a po prváku se museli pakovat. Myslím, že pro extrémně "špatné" studenty síto funguovalo výborně, extrémně dobří studenti neměli také žádný problém, ale ta největší skupina těch průměrných, řekněme "normálních" studentů, jako jsem byl já, tady do velké míry fungovalo štěstí..které bylo samozřejmě důležité i v dalších ročnících, ale už nikdy ne tak markantně jako v prváku. Takže já prostě vím, že v prváku vyhodili spoustu mých kolegů, kteří na to měli, byli možná i lepší než já a řada dalších, jen měli prostě více smůly. A to mi přijde dost smutné, vyhazov z medicíny po roku dřiny musí být velice psychicky těžká záležitost, a když je to celé postavené na vůli nějaké téměř psychopatické osoby, je něco špatně. Vždy mě na celé LF neobjektivita zkoušek (včetně státnic!) strašně štvala, myslím, že by snad nebylo nemožným úkolem, se pokusit alespoň o nějaké sjednocení / lepší objektivizování zkoušek. Opět nevím přesně jak, ale bylo by to skvělé.  Ale rozhodně jednoznačně neplatilo jak píšeš, že  dál půjde ten, který umí !  Velice pochybuju, že se to zásadně změnilo, možná jen trochu vyměkla histologie.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama